به این سه سوال پاسخ دهید تا به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به خوبی اداره کنید و سود را افزایش دهید.

تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از کارآفرینان حتی در نظر نگرفته اند یا تلاشی برای پاسخ به برخی از اساسی ترین سوالاتی که کلید موفقیت کسب و کارشان است، نکرده اند.

 از قضا، بیشتر مسائلی که آنها در کسب و کار خود با آن دست و پنجه نرم می کنند به دلیل ناآگاهی آنها از این سوالات بی پاسخ است. 

1. من در خدمت چه کسی هستم؟

هر کسی که می‌خواهد یک کسب‌وکار را راه‌اندازی، ابتدا باید بپرسد: به چه کسی خدمت می‌کنم؟ مشتری هدف من کیست که این کسب و کار را برای او ایجاد کرده ام؟ یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر کارآفرینان مرتکب می شوند این است که: ابتدا محصول را بدون در نظر گرفتن مشتری هدف خود ایجاد می کنند. 

آنها آنچه را که می دانند ایجاد می کنند، نه آنچه مردم به آن نیاز دارند.

از آنجایی که هدف شما حل یک مشکل برای کسب سود است، ابتدا باید مشخص کنید که مشتری هدف شما چه کسی است. شما نمی توانید به کسی که نمی شناسید کمک کنید. 

کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید، مشتریان خود را رتبه بندی کنید و مشخص کنید کدام بخش هدف در پایگاه مشتری شما بیشترین سود را به همراه داشته است. آن دسته از مشتریانی هستند که به راحتی پول پرداخت کردند، از محصول شما استفاده کردند، آن را دوست داشتند و دیگران را معرفی کردند. این مشتریان ایده آل باید تمرکز اصلی کسب و کار شما در حرکت رو به جلو باشد. محتوایی که در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید، تبلیغاتی که اجرا می‌کنید و محصولاتی که توسعه می‌دهید باید به‌طور خاص آنها را هدف قرار دهد. 

2. چه مشکلی را حل کنم؟

اگر به سوال اول به وضوح پاسخ دهید، این یکی باید آسان باشد.

وقتی مشکل کسی را بهتر از او توصیف می کنید، با فرض اینکه شما بهترین راه حل را ارائه دهید، به راحتی از شما خرید می کنند.

تبلیغات و محتوای خود را با توصیف مشکل مشتری و راه حلی که ارائه می دهید منتشر کنید. و با ارائه نکات و مشاوره رایگان در مورد نحوه غلبه بر آنها برند خود را تقویت کنید. سپس محصول اصلی خود را به عنوان راه حل نهایی ارائه دهید.

3. چرا مشتریان محصول من را می خرند؟

برای داشتن یک موقعیت قوی در بازار خود، باید بدانید که چه چیزی محصول شما را خاص و منحصر به فرد می کند. چه مزیت واضحی نسبت به سایر رقبا دارید؟ برای خدمت رسانی موثر به فرد نیازمند، باید بتوانید به او کمک کنید تا مشکل خود را سریعتر، کارآمدتر و قابل اعتمادتر حل کند.

برای انجام این کار، باید یک مدرک منحصر به فرد داشته باشیدو هرچه شواهد بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که محصول شما اولین انتخاب توسط مشتریان هدف شما باشد.

این مدارک معتبر می تواند شامل: داستان و تجربه شخصی شما، مطالعات موردی، توصیفات مشتری، تاییدیه کارشناسان، حضور در رسانه ها، برنده شدن جوایز و غیره باشد.

به طور خلاصه، هر مشکل تجاری ناشی از نداشتن پاسخ روشن به یکی از این سه سوال است: به چه کسی خدمت کنم؟ چه مشکلی را حل کنم؟ چرا مشتریان محصول من را انتخاب می کنند؟ برای داشتن یک کسب و کار موفق و جذب مشتریان بیشتر به طور مداوم، باید بر روی خدمت به گروه خاصی از افراد تمرکز کنید، مشکلات آنها را بهتر از آنها توصیف کنید و راه حل منحصر به فردی ارائه دهید که مشکلات آنها را به روشی بهتر حل کند.