بایگانی نوشته‌ها


پیوت (Pivot) چیست و چگونه استارت‌آپ را از شکست نجات می‌دهد؟

پیوت (Pivot) چیست و چگونه استارت‌آپ را از شکست نجات می‌دهد؟

در دنیای پرشتاب استارت‌آپ‌ها، شکست و ناکامی اجتناب‌ناپذیر است. اما این پایان راه نیست! با استفاده از استراتژی‌هایی مانند پیوت (Pivot)، استارت‌آپ‌ها می‌توانند مسیر خود را به سمت موفقیت تغییر داده و از شکست نجات پیدا کنند.پیوت می‌تواند شانس موفقیت استارت‌آپ را افزایش دهد، از هدر رفتن منابع جلوگیری کند و فرصتی برای یادگیری و رشد فراهم کند. با این حال، پیوت همیشه با ریسک همراه است و می‌تواند پرهزینه و غیرقابل اطمینان باشد.بنابراین، استارت‌آپ‌ها باید قبل از پیوت، به طور کامل  مشکل را شناسایی، راه‌حل‌های مختلف را بررسی، بهترین راه‌حل را انتخاب، پیوت را اجرا و نتایج را رصد کنند.

حضور هلدینگ برسام تِک در کافه سرمایه اینوتکس 2024

حضور هلدینگ برسام تِک در کافه سرمایه اینوتکس 2024

 یکی از رویدادهای جانبی نمایشگاه که می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی طرح های مستعد سرمایه گذاری باشد، کافه سرمایه است.هلدینگ برسام تک در کافه سرمایه اینوتکس 2024، در جلسات بررسی و شناسایی طرح های مستعد سرمایه پذیر حضور داردکه می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه پذیران باشد

نقش نوآوری در کارآفرینی: موتور محرک دنیایِ در حالِ تغییر

نقش نوآوری در کارآفرینی: موتور محرک دنیایِ در حالِ تغییر

در دنیای امروز، نوآوری برای موفقیت کارآفرینان ضروری است. نوآوری به معنای خلق چیز جدید یا بهبود محصولات، خدمات یا فرآیندهای موجود است. کارآفرینان با استفاده از نوآوری می‌توانند از رقبا پیشی بگیرند، مشتریان را جذب کنند و به رشد اقتصادی کمک کنند.نقش‌های کلیدی نوآوری در کارآفرینی عبارتند از: حل مشکلات، افزایش بهره‌وری، جلب رضایت مشتری، رقابت در سطح جهانی، تقویت برند، ایجاد محصولات و خدمات بهتر، رشد اقتصادی، پایداری و بهینه‌سازی عملکرد. نوآوری موتور محرک دنیای در حال تغییر است و کارآفرینانی که می‌توانند نوآور باشند، به احتمال زیاد در بلندمدت موفق خواهند بود.

نانوحباب: تحولی در تصفیه آب، فاضلاب و آبزی‌پروری

نانوحباب: تحولی در تصفیه آب، فاضلاب و آبزی‌پروری

عارف دادگستر، مدیرعامل شرکت نانوحباب انرژی، معتقد است استفاده از نانوحباب در صنایع مختلف، به خصوص تصفیه آب، فاضلاب و آبزی‌پروری، ضروری است. به گفته وی، سامانه نانوحباب این شرکت، راه حلی نوین برای چالش‌های اساسی این صنایع ارائه می‌کند.

سنجش تناسب محصول با بازار: گامی کلیدی در مسیر موفقیت

سنجش تناسب محصول با بازار: گامی کلیدی در مسیر موفقیت

در دنیای رقابتی امروز، یافتن تناسب محصول با بازار (PMF) برای بقا و پیشرفت استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا ضروری است. PMF به شرایطی اطلاق می‌شود که در آن محصول یا خدمت شما نیازها و خواسته‌های مشتریان در یک بازار خاص را به طور کامل برآورده می‌کند. در این حالت، مشتریان به طور طبیعی جذب محصول شما شده و از آن استفاده می‌کنند و شما شاهد رشد و رونق پایدار کسب‌وکارتان خواهید بود.این مقاله به شما کمک می‌کند تا با روش‌های سنجش PMF آشنا شوید و بفهمید محصولتان در چه مرحله‌ای از چرخه عمر PMF قرار دارد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از داده‌ها و سیگنال‌های قوی، PMF را پیدا کنید و از آن برای رساندن کسب‌وکارتان به موفقیت استفاده کنید.

درمان مؤثر تومورهای سرطانی با سامانه دارورسانی هدفمند نانولیپوزومی

درمان مؤثر تومورهای سرطانی با سامانه دارورسانی هدفمند نانولیپوزومی

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خانم نفیسه فرهادیان، مجری طرح «طراحی و سنتز همزمان نانوسامانه کربنی بر پایه کربن کوانتوم دات و نانوذرات مغناطیسی همراه با اصلاح ساختار سطح به منظور اثرگذاری بر رده سلول سرطانی»، از دستاوردهای این طرح در زمینه درمان سرطان خبر داد.

چطور هزینه ها را در استارتاپ به حداقل برسانیم؟

چطور هزینه ها را در استارتاپ به حداقل برسانیم؟

در دنیای پرچالش استارتاپ‌ها، مدیریت صحیح هزینه‌ها نقشی حیاتی در مسیر موفقیت ایفا می‌کند. برای به حداقل رساندن هزینه‌ها، استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.برنامه‌ریزی دقیق اولین قدم است. برآورد دقیق هزینه‌ها و ایجاد بودجه‌ای واقع‌بینانه، به شما کمک می‌کند تا از هدر رفتن منابع جلوگیری کنید. علاوه برآن استفاده از ابزارهای مناسب، به حداقل رساندن هزینه های اداری، استخدام هوشمندانه، برون سپاری وظایف، استفاده از منابع رایگان، مذاکره برای تخفیف، خلاقیت و نوآوری و تمرکز برMVP و.... میتواند هزینه های استارتاپ را کاهش دهد. و به خاطر داشته باشید که کاهش هزینه ها به معنای افت کیفیت نیست. با کمی خلاقیت و تلاش می توانید هزینه های خود را به حداقل برسانید و در عین حال یک استارتاپ موفق راه اندازی کنید.

گزارش اولین نشست هیئت مرکزی کمیسیون توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر

گزارش اولین نشست هیئت مرکزی کمیسیون توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر

اولین نشست هیئت مرکزی کمیسیون توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در تاریخ 9 اسفند 1402 برگزار شد.در این نشست، اولویت‌های فعالیت کمیسیون تعیین شد:ارتباط و پیگیری از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تاسیس مگافاند و صندوق‌های LPFارتباط با ارکان بازار سرمایه برای کمک به اجرایی شدن بازار نوآفرین و تسهیل خروج سرمایه‌گذاری‌هاپیگیری اجرایی شدن دستورالعمل راه‌کار ضمانت جسورانه از صندوق نوآوری و شکوفاییبرای هر اولویت، اقدامات لازم و ترکیب اعضای کمیسیون مشخص شد.مسیر پیگیری و تصمیمات مربوط به ارتباط با ارکان مورد نظر نیز تعیین شد.هدف این کمیسیون، توسعه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور است.

هلدینگ سرمایه گذاری برسام تِک در سال 1399 با هدف سرمایه گذاری در طرح های فناورانه و شرکت های خلاق که در زمینه فناوری های NBIC فعالیت می کنند و در این مسیر نیازمند تامین سرمایه و مدیرت کسب و کار هستند، تاسیس شد. برسام اعتقاد دارد در آینده ای نه چندان دور، مجموعه های موفقی ازبطن همکاری‎های مشترک با فناوران و شرکت‌های دانش بنیان متولد خواهد شد که در عرصه داخلی و بین المللی می‌توانند سهم بسزایی در گسترش اقتصاد دانش بنیان داشته باشند.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...